Jak wnieść wartość do firmy? Zacznij pracę z przytupem!
W poprzednim artykule wspomniałem, dlaczego firmy szukają pracowników z doświadczeniem, nawet na stanowiska juniorskie. Jednym z powodów jest to, że każda organizacja chce jak najszybciej mieć rentownego pracownika, który na siebie zarabia. Osoba, którą trzeba wszystkiego od początku uczyć, generuje koszty i zajmuje czas bardziej doświadczonych kolegów.
Jednak nawet doświadczeni specjaliści potrzebują czasu, aby się wdrożyć, poznać strukturę organizacji, otrzymać swoje zadania i w końcu zacząć przynosić zyski.
Jak wyróżnić się na rozmowie o pracę?
Jak więc już na rozmowie o pracę pokazać, że od pierwszego dnia wniesiesz wartość do firmy i szybko się wdrożysz? Jak upiec dwie pieczenie na jednym ogniu? To wcale nie jest takie trudne🙂
Zacznij od audytu
Jak dobrze poznać, co działa, a co wymaga naprawy? Najlepiej to sprawdzić, przeprowadzając audyt. Pozwala to na dokładne zapoznanie się z danym obszarem i jednocześnie wskazuje, czym moglibyśmy się zająć.
Co możemy zaudytować w firmie w obszarze marketingu internetowego? Oto kilka przykładów:
- Kampanie Google Ads
- Kampanie Facebook Ads (Meta)
- Konfiguracja Google Analytics 4
- Implementacja Warstwy Danych
- Wdrożenie tagów i skryptów marketingowych oraz analitycznych w Google Tag Managerze
- Działania SEO
- Skuteczność Email Marketingu
- Wykorzystanie analityki w organizacji
To tylko niektóre z obszarów, które firmy często zlecają zewnętrznym specjalistom.
W programie Marketing Masters uczysz się, jak przeprowadzać takie audyty i dostajesz gotowe szablony do wykorzystania!
Przedstawienie Procesu Wdrożenia
Podczas rozmowy o pracę warto przedstawić, że audyt jest twoim sposobem na wdrożenie do firmy. Dzięki temu dokładnie poznasz dany obszar w organizacji, nie zajmując przy tym czasu innych pracowników, a na koniec przedstawisz wyniki audytu, co jest wartością dodaną.
To jednak nie wszystko…
Wiele z tych audytów możesz przeprowadzić bez dostępu do konkretnych narzędzi, korzystając z przeglądarki i kilku dodatkowych, darmowych rozwiązań.
Wyniki takiego przeglądu możesz dołączyć do swojego CV lub przedstawić podczas rozmowy o pracę. Pokażesz tym swoją znajomość obszarów i narzędzi, oraz to, że wiesz, czym należy się zająć i jak możesz w tym pomóc. Zdecydowanie wyróżni cię to spośród innych kandydatów.
Plan Działania
Oprócz audytów warto mieć gotowy plan działania, czyli listę zadań, którymi warto się zająć.
Przedstawiając taki plan podczas rozmowy o pracę, pokażesz, że znasz się na tym, rozumiesz swoje obowiązki i działanie biznesu. Dzięki temu nowy pracodawca nie będzie musiał cię prowadzić za rękę i wskazywać, co należy zrobić – od razu zabierzesz się do działania.
Taki plan możesz znaleźć na platformie Marketing Masters, a więcej dowiesz się w tym artykule: link
Podsumowanie
Aby wyróżnić się od innych kandydatów, musisz pokazać swoją wartość. Praca z gotowymi szablonami, audytami i planem działania z pewnością zaskoczy twojego pracodawcę w pozytywny sposób.
Zamiast wysyłać standardowe wiadomości zawierające jedynie CV, pokaż swoje umiejętności i to, jak możesz przyczynić się do rozwoju firmy.