Jak wnieść wartość do firmy? Zacznij pracę z przytupem!

Krzysiek Modrzewski
Przewodnik w programie Marketing Masters
Praca w marketingu
Jul 11, 2024

    W poprzednim artykule wspomniałem, dlaczego firmy szukają pracowników z doświadczeniem, nawet na stanowiska juniorskie. Jednym z powodów jest to, że każda organizacja chce jak najszybciej mieć rentownego pracownika, który na siebie zarabia. Osoba, którą trzeba wszystkiego od początku uczyć, generuje koszty i zajmuje czas bardziej doświadczonych kolegów.

    Jednak nawet doświadczeni specjaliści potrzebują czasu, aby się wdrożyć, poznać strukturę organizacji, otrzymać swoje zadania i w końcu zacząć przynosić zyski.

    Jak wyróżnić się na rozmowie o pracę?

    Jak więc już na rozmowie o pracę pokazać, że od pierwszego dnia wniesiesz wartość do firmy i szybko się wdrożysz? Jak upiec dwie pieczenie na jednym ogniu? To wcale nie jest takie trudne🙂

    Zacznij od audytu

    Jak dobrze poznać, co działa, a co wymaga naprawy? Najlepiej to sprawdzić, przeprowadzając audyt. Pozwala to na dokładne zapoznanie się z danym obszarem i jednocześnie wskazuje, czym moglibyśmy się zająć.

    Co możemy zaudytować w firmie w obszarze marketingu internetowego? Oto kilka przykładów:

    • Kampanie Google Ads
    • Kampanie Facebook Ads (Meta)
    • Konfiguracja Google Analytics 4
    • Implementacja Warstwy Danych
    • Wdrożenie tagów i skryptów marketingowych oraz analitycznych w Google Tag Managerze
    • Działania SEO
    • Skuteczność Email Marketingu
    • Wykorzystanie analityki w organizacji

    To tylko niektóre z obszarów, które firmy często zlecają zewnętrznym specjalistom.

    W programie Marketing Masters uczysz się, jak przeprowadzać takie audyty i dostajesz gotowe szablony do wykorzystania!

    Przedstawienie Procesu Wdrożenia

    Podczas rozmowy o pracę warto przedstawić, że audyt jest twoim sposobem na wdrożenie do firmy. Dzięki temu dokładnie poznasz dany obszar w organizacji, nie zajmując przy tym czasu innych pracowników, a na koniec przedstawisz wyniki audytu, co jest wartością dodaną.

    To jednak nie wszystko…

    Wiele z tych audytów możesz przeprowadzić bez dostępu do konkretnych narzędzi, korzystając z przeglądarki i kilku dodatkowych, darmowych rozwiązań.

    Wyniki takiego przeglądu możesz dołączyć do swojego CV lub przedstawić podczas rozmowy o pracę. Pokażesz tym swoją znajomość obszarów i narzędzi, oraz to, że wiesz, czym należy się zająć i jak możesz w tym pomóc. Zdecydowanie wyróżni cię to spośród innych kandydatów.

    Plan Działania

    Oprócz audytów warto mieć gotowy plan działania, czyli listę zadań, którymi warto się zająć.

    Przedstawiając taki plan podczas rozmowy o pracę, pokażesz, że znasz się na tym, rozumiesz swoje obowiązki i działanie biznesu. Dzięki temu nowy pracodawca nie będzie musiał cię prowadzić za rękę i wskazywać, co należy zrobić – od razu zabierzesz się do działania.

    Taki plan możesz znaleźć na platformie Marketing Masters, a więcej dowiesz się w tym artykule: link

    Podsumowanie

    Aby wyróżnić się od innych kandydatów, musisz pokazać swoją wartość. Praca z gotowymi szablonami, audytami i planem działania z pewnością zaskoczy twojego pracodawcę w pozytywny sposób.

    Zamiast wysyłać standardowe wiadomości zawierające jedynie CV, pokaż swoje umiejętności i to, jak możesz przyczynić się do rozwoju firmy.

    Teraz czas na twój krok i działanie!