Kurs analizy danych na analityka digital 2 kluczowe obszary kompetencji

Łukasz Piątek
Founder Marketing Masters
Analiza danych
Jun 12, 2024

    Pierwszy zakres kompetencji: Analityk ds. implementacji



    Analityka w digital marketingu to zajęcia które wymagają różnych kompetencji, aby stworzyć skuteczny proces, który wniesie wartość dodaną do projektu lub firmy. Z jednej strony analiza wymaga często implementacji technicznych na stronie, aby stworzyć wymagany raport, zebrać odpowiednie wymagane dla projektu dane oraz zbierać jakościowe dane. W takim przypadku możemy wyspecjalizować się jako analityk ds. implementacji i niekoniecznie to my będziemy wykonywać analizy, ale będziemy głównie obsługiwać zagadnienia techniczne

    Lista umiejętności jakimi posługuje się analityk ds. implementacji

    • znajomość techniczna dotycząca działania strony internetowej, np. wykorzystując Chrome Dev Tools
    • podstawy JavaScript
    • projektowanie warstwy danych zgodnych ze specyfikacją narzędzi analitycznych
    • znajomość narzędzia Google Tag Manager
    • działanie i audytowanie Consent Mode / Consent Management
    • audyt implementacji, zdarzeń i zmiennych działających na stronie internetowej

    Drugi zakres kompetencji: Analityk ds. analiz


    Z drugiej strony możemy specjalizować się jako analityk ds. analiz i współpracując z analitykiem ds. implementacji i wykonywać pracę, która wymaga mniejszych umiejętności technicznych, np. programowania, a skupia się na apektach wykorzystania danych w praktyce.

    Lista umiejętności jakimi posługuje się analityk ds. implementacji

    • tworzenie zapytań SQL pod raportowanie i łączenie danych
    • wizualizacja danych
    • analizy i wnioski
    • komunikacja pomiędzy marketingiem, zarządem i działem finansów
    • wsparcie analityka technicznego oraz komunikacja w tym zakresie
    • audyt i konfiguracja narzędzi, np. Google Analytics 4

    Potrzebne jest również doświadczenie i wiedza biznesowa z danej branży oraz konkretnej firmy, co nabywamy z czasem.

    Szkoła Marketing Masters przygotowała program nauki, w formie kursu online oraz grupę wsparcia na Discordzie, w którym znajdziesz 2 ścieżki nauczania, które odpowiadają dwóm wyżej wymienionym kompetencjom.

    1. Przygotowanie techniczne, aby podnieść lub nabyć od 0 kompetencje analityka ds. implementacji.

    2. Analiza danych, aby podszkolić umiejętności analizy, gdy implementacja techniczna jest gotowa i trzeba przejść do działania.

    Niestety doświadczenie biznesowe będziesz musiał, będziesz musiała zdobyć samodzielnie, lecz resztę poukładanej wiedzy znajdziesz w naszym kursie online. Takiego procesu nauki nie da się obsłużyć 1 kursem online, dlatego często trzeba zapisać się na bootcamp, który kosztuje nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. W odpowiedzi na barierę cenową przygotowaliśmy inny model współpracy. Możesz zacząć naukę w modelu subskrypcyjnym i opłaty miesięcznej w cenie serialu. Gwarantujemy, że nie znajdziesz tańszej możliwości nauki tak poukładanej wiedzy na rynku polskim.