Kurs analizy danych na analityka digital 2 kluczowe obszary kompetencji
Pierwszy zakres kompetencji: Analityk ds. implementacji
Analityka w digital marketingu to zajęcia które wymagają różnych kompetencji, aby stworzyć skuteczny proces, który wniesie wartość dodaną do projektu lub firmy. Z jednej strony analiza wymaga często implementacji technicznych na stronie, aby stworzyć wymagany raport, zebrać odpowiednie wymagane dla projektu dane oraz zbierać jakościowe dane. W takim przypadku możemy wyspecjalizować się jako analityk ds. implementacji i niekoniecznie to my będziemy wykonywać analizy, ale będziemy głównie obsługiwać zagadnienia techniczne
Lista umiejętności jakimi posługuje się analityk ds. implementacji
- znajomość techniczna dotycząca działania strony internetowej, np. wykorzystując Chrome Dev Tools
- podstawy JavaScript
- projektowanie warstwy danych zgodnych ze specyfikacją narzędzi analitycznych
- znajomość narzędzia Google Tag Manager
- działanie i audytowanie Consent Mode / Consent Management
- audyt implementacji, zdarzeń i zmiennych działających na stronie internetowej
Drugi zakres kompetencji: Analityk ds. analiz
Z drugiej strony możemy specjalizować się jako analityk ds. analiz i współpracując z analitykiem ds. implementacji i wykonywać pracę, która wymaga mniejszych umiejętności technicznych, np. programowania, a skupia się na apektach wykorzystania danych w praktyce.
Lista umiejętności jakimi posługuje się analityk ds. implementacji
- tworzenie zapytań SQL pod raportowanie i łączenie danych
- wizualizacja danych
- analizy i wnioski
- komunikacja pomiędzy marketingiem, zarządem i działem finansów
- wsparcie analityka technicznego oraz komunikacja w tym zakresie
- audyt i konfiguracja narzędzi, np. Google Analytics 4
Potrzebne jest również doświadczenie i wiedza biznesowa z danej branży oraz konkretnej firmy, co nabywamy z czasem.
Szkoła Marketing Masters przygotowała program nauki, w formie kursu online oraz grupę wsparcia na Discordzie, w którym znajdziesz 2 ścieżki nauczania, które odpowiadają dwóm wyżej wymienionym kompetencjom.
-
Przygotowanie techniczne, aby podnieść lub nabyć od 0 kompetencje analityka ds. implementacji.
-
Analiza danych, aby podszkolić umiejętności analizy, gdy implementacja techniczna jest gotowa i trzeba przejść do działania.
Niestety doświadczenie biznesowe będziesz musiał, będziesz musiała zdobyć samodzielnie, lecz resztę poukładanej wiedzy znajdziesz w naszym kursie online. Takiego procesu nauki nie da się obsłużyć 1 kursem online, dlatego często trzeba zapisać się na bootcamp, który kosztuje nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. W odpowiedzi na barierę cenową przygotowaliśmy inny model współpracy. Możesz zacząć naukę w modelu subskrypcyjnym i opłaty miesięcznej w cenie serialu. Gwarantujemy, że nie znajdziesz tańszej możliwości nauki tak poukładanej wiedzy na rynku polskim.