Przygotowanie techniczne w marketingu

Oskar Maciejek
Tech Lead & Data Solutions Architect
Performance Marketing
Jan 14, 2024

    Czym jest przygotowanie techniczne w marketingu?

    Każdy fachowiec może odstawić fuszerkę…

    Wyobraź sobie, że czeka Cię mały remont, że chcesz odmalować pokój. Czy wybór koloru farby i zakup wałka to wszystko?

    Niekoniecznie.

    Po drodze warto przemyśleć to, z jakimi wyzwaniami przyjdzie Ci się mierzyć.

    Najprościej mówiąc:

    • Czy bez zabezpieczenia podłogi, nie wyrządzisz więcej szkód niż korzyści?
    • Czy nie musisz zedrzeć starej farby, by nowa dobrze trzymała?
    • Czy musisz wynieść meble, by ich nie zabrudzić?
    • Czy w ogóle umiesz korzystać z wałka, kuwety i taśmy malarskiej?

    Jak widzisz, wyzwania pojawiają się na każdym kroku.

    Podobnie jest w marketingu. Wybór narzędzia to tylko wierzchołek góry lodowej. Usilne trzymanie się jakiegoś rozwiązania bez przygotowania technicznego to prosta droga donikąd.

    Analiza danych jest bardzo ważna, ale zanim je zbierzesz, warto przygotować podłoże czyt. ścianę, którą chcesz pomalować. Dlatego, zanim zasiądziesz do zbierania danych i raportowania dobrze się do tego przygotuj.

    Zapytasz jak?

    Przede wszystkim:

    • Naucz się korzystać z systemów do analizowania danych
    • Dowiedz się jak sprawdzić poprawność danych wykorzystywanych do analiz
    • Posiądź wiedzę w zakresie ustawiania narzędzi np. Google Analytics 4
    • Wybierz najlepszą konfigurację, strukturę informacji do analizy
    • Dowiedz się co to znaczy poprawny plik produktowy

    Jak właściwie przygotować się do analizy danych?

    W marketingu nie możesz skupiać się na jednym aspekcie np. narzędziu. To tak jakby fachowiec skupiał się nad tym czy czerwony, czy zielony wałek wybrać.

    To nic nie da jeśli nie potrafi z niego korzystać, tak by praca szła szybko i sprawnie.

    W marketingu musisz wiedzieć jak:

    • Działają narzędzia analityczne i marketingowe
    • Zaudytować warstwę danych na Twojej stronie internetowej
    • Zaimplementować narzędzia, w tym Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager
    • Poprawnie przygotować technicznie swoją firmę
    • Implementować skrypty marketingowe
    • Tworzyć specyfikacje dla działu IT
    • Przygotowywać pliki produktowe

    Bez tego, będziesz chlapać farbą na lewo i prawo, a efekt będzie przypominał abstrakcyjne dzieło, a nie równo pomalowaną ścianę.

    Podsumowanie

    Pracujesz nad marketingiem, jednak pomimo starań stale kończysz pod kreską? Naucz się przygotowywać fundament pod skuteczne działania marketingowe.

    Chcesz się dobrze przygotować?

    Sprawdź Kurs Performance Marketingu i przejdź krok po kroku ścieżkę przygotowania technicznego.