Pozyskiwanie ruchu w marketingu

Łukasz Piątek
Performance Marketing
Jan 15, 2024

    Czym jest ruch w marketingu?

    Można go porównać do kilku bardzo oczywistych i przejrzystych faktów z naszego życia:

    • Ruch na stronie internetowej można porównać do strumienia, który płynie w kierunku Twojej witryny. Twoim celem jest kierowanie tego strumienia w odpowiednie miejsce, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe.
    • W marketingu online ruch często traktowany jest jak waluta. Im więcej ruchu generujesz, tym większą wartość możesz osiągnąć.
    • Można go również porównać do energii, która napędza działania marketingowe. Efektywne wykorzystanie tej energii może prowadzić do sukcesu w marketingu online.
    • Na swój sposób pozyskiwanie ruchu jest jak wędkowanie. Tworzysz przynętę (treści) i łowisz klientów, przyciągając ich na swoją witrynę.

    Jak przygotować się do pozyskiwania ruchu?

    Konta w Google Ads, FB Ads założone? To dopiero początek. Wdrożenie narzędzi i puszczanie reklam na ślepo, to droga donikąd.

    Projektując ścieżki pozyskania klientów, nie można zapomnieć o strategii marketingowej.

    Przemyślane strategie reklamowe pomogą Ci wprowadzić produkt na rynek, lepiej go promować, uwzględniać potrzeby i zachowania klientów.

    Myślisz, że piękna reklama na Facebooku lub merytoryczny tekst na blogu ściągnie ruch na Twoją stronę?

    Czy na pewno?

    A czy reklama trafia do dobrej grupy docelowej? Czy Twój wpis jest zoptymalizowany pod SEO, by wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google?

    Jeśli nie, to nie oczekuj, że ruch wzrośnie. Jedynie przepalisz budżet i czas poświęcony na dopieszczanie kampanii, które nie trafią do nikogo, lub do tych, którzy nie są zainteresowani tym, co oferujesz.

    Jak pozyskiwać ruch?

    Ścieżek pozyskiwania ruchu jest wiele:

    • Skuteczne działania reklamowe w Google Ads
    • Tworzenie kampanii w social mediach
    • Prowadzenie kampanii e-mail marketingowych
    • Prowadzenie mediów społecznościowych
    • Działania SEO
    • Współpraca z influencerami
    • Content marketing

    Jednak nie bierz tego zero-jedynkowo. Metoda jest mniej ważna niż metodyka jej wdrożenia.

    Przykłady:

    • Niektórzy sądzą, że SEO to kupowanie linków. Inwestują 1000 zł/miesiąc, a ruch nie rośnie. Dlaczego? Ponieważ ich strona nie jest zoptymalizowana na frazę kluczową, na jaką pozyskują linki.
    • Inni inwestują tysiące w Google Ads, a sprzedaż ani drgnie. Dlaczego? Ponieważ działania opierają się o niesprawdzone ustawienia kampanii i nieprzemyślaną komunikację w reklamach.
    • Inni wchodzą we współpracę z influencerami, a ich firma nadal na tym nie zyskuje. Dlaczego? Ponieważ wybierają influencerów, którzy tworzą content dla grupy docelowej, która nie jest zgodna z grupą docelową, do której firma chce trafić.

    Podsumowanie

    Pozyskiwanie ruchu z pozoru wydaje się łatwe. Narzędzia są dostępne, budżet jest, wystarczy “włączyć”. Czy na pewno? Marketing przypomina trochę układanie puzzli. Każdy element musi być ułożony w odpowiednim miejscu, ale i w odpowiedniej pozycji, by pasować do reszty.

    Chcesz poukładać marketing swojej firmy?

    Sprawdź Kurs Performance Marketingi i wejdź do kopalni wiedzy i rozwiązań stosowanych w Performance Marketingu, które wzniosą na wyżyny skuteczność Twoich działań promocyjnych.