Pozyskiwanie ruchu w marketingu
Czym jest ruch w marketingu?
Można go porównać do kilku bardzo oczywistych i przejrzystych faktów z naszego życia:
- Ruch na stronie internetowej można porównać do strumienia, który płynie w kierunku Twojej witryny. Twoim celem jest kierowanie tego strumienia w odpowiednie miejsce, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe.
- W marketingu online ruch często traktowany jest jak waluta. Im więcej ruchu generujesz, tym większą wartość możesz osiągnąć.
- Można go również porównać do energii, która napędza działania marketingowe. Efektywne wykorzystanie tej energii może prowadzić do sukcesu w marketingu online.
- Na swój sposób pozyskiwanie ruchu jest jak wędkowanie. Tworzysz przynętę (treści) i łowisz klientów, przyciągając ich na swoją witrynę.
Jak przygotować się do pozyskiwania ruchu?
Konta w Google Ads, FB Ads założone? To dopiero początek. Wdrożenie narzędzi i puszczanie reklam na ślepo, to droga donikąd.
Projektując ścieżki pozyskania klientów, nie można zapomnieć o strategii marketingowej.
Przemyślane strategie reklamowe pomogą Ci wprowadzić produkt na rynek, lepiej go promować, uwzględniać potrzeby i zachowania klientów.
Myślisz, że piękna reklama na Facebooku lub merytoryczny tekst na blogu ściągnie ruch na Twoją stronę?
Czy na pewno?
A czy reklama trafia do dobrej grupy docelowej? Czy Twój wpis jest zoptymalizowany pod SEO, by wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google?
Jeśli nie, to nie oczekuj, że ruch wzrośnie. Jedynie przepalisz budżet i czas poświęcony na dopieszczanie kampanii, które nie trafią do nikogo, lub do tych, którzy nie są zainteresowani tym, co oferujesz.
Jak pozyskiwać ruch?
Ścieżek pozyskiwania ruchu jest wiele:
- Skuteczne działania reklamowe w Google Ads
- Tworzenie kampanii w social mediach
- Prowadzenie kampanii e-mail marketingowych
- Prowadzenie mediów społecznościowych
- Działania SEO
- Współpraca z influencerami
- Content marketing
Jednak nie bierz tego zero-jedynkowo. Metoda jest mniej ważna niż metodyka jej wdrożenia.
Przykłady:
- Niektórzy sądzą, że SEO to kupowanie linków. Inwestują 1000 zł/miesiąc, a ruch nie rośnie. Dlaczego? Ponieważ ich strona nie jest zoptymalizowana na frazę kluczową, na jaką pozyskują linki.
- Inni inwestują tysiące w Google Ads, a sprzedaż ani drgnie. Dlaczego? Ponieważ działania opierają się o niesprawdzone ustawienia kampanii i nieprzemyślaną komunikację w reklamach.
- Inni wchodzą we współpracę z influencerami, a ich firma nadal na tym nie zyskuje. Dlaczego? Ponieważ wybierają influencerów, którzy tworzą content dla grupy docelowej, która nie jest zgodna z grupą docelową, do której firma chce trafić.
Podsumowanie
Pozyskiwanie ruchu z pozoru wydaje się łatwe. Narzędzia są dostępne, budżet jest, wystarczy “włączyć”. Czy na pewno? Marketing przypomina trochę układanie puzzli. Każdy element musi być ułożony w odpowiednim miejscu, ale i w odpowiedniej pozycji, by pasować do reszty.
Chcesz poukładać marketing swojej firmy?
Sprawdź Kurs Performance Marketingi i wejdź do kopalni wiedzy i rozwiązań stosowanych w Performance Marketingu, które wzniosą na wyżyny skuteczność Twoich działań promocyjnych.